Týdenní plán 5. třída 2021/2022

       Týdenní plán

  • slouží k lepší informovanosti rodičů o probíraném učivu
  •  změna vyhrazena :)… může se stát, že něco nestihneme probrat.

 

20.9. – 24.9.  2021

Geometrie

UČ – s. 15 – 17, PS – s.11,12    Připrav si trojúhelník s ryskou, kružítko, tužku

celotýdenní úkol PS s.9

 
JČ  Opakování podmět, přísudek

UČ – s. 7 – 10

čtení

ČÍTANKA – s. 8 – 14 (Velkej frajer Nate)

ČTENÁŘSKÉ DÍLNY – v pátek si nezapomeň knihu a čtenářský deník ke kontrole

sloh  Báseň – básnění

           ( uč 9/2)

 
AJ    Spelling, plurals

UČ – s. 9 – 11 ,   PS – příslušné strany

 Prezentace referátu (Zpracuj referát o svém oblíbeném živočichovi. Kritéria s. 5/6. Termín odevzdání je 21. 9.)

Třídění rostlin

PS – s. 6, 7

UČ – s.

Vl Místo, kde žijeme. Nad mapou ČR.

PS – s. 3 – 5

Vítám v páté třídě a přeji hodně sil, trpělivosti, radosti a pohody!

 

13.9. – 17.9.  2021

Opakování a procvičování učiva předchozího ročníku, připomenutí prostředí

UČ – s. 10- 13, PS – s.6,7

 
JČ  Opakování a procvičování učiva – podstatná jména, slovesa

UČ – s.4, 5,6

čtení

ČÍTANKA – s.6,7 ( Tichý nenápadný chlapec)

ČTENÁŘSKÉ DÍLNY – v pátek si nezapomeň knihu

sloh  Popis obličeje 

           Prezentace  vlastních slohových prací

 
AJ    School instructions, numbers

UČ – s. 7 – 9 ,   PS – příslušné strany

 Prezentace referátu (Zpracuj referát o svém oblíbeném živočichovi. Kritéria s. 5/6. Termín odevzdání je 21. 9.)

Třídění rostlin

PS – s. 6, 7

UČ – s.

Vl Místo, kde žijeme. Nad mapou ČR.

PS – s. 3 – 5

Vítám v páté třídě a přeji hodně sil, trpělivosti, radosti a pohody!

Vybíráme 120,- na preventivní stmelovací program Dokaž si, dokaž to!

6.9. – 10.9.  2021

Opakování a procvičování učiva předchozích let, připomenutí prostředí

UČ – s. 5 – 8, PS – s.4,5

 
JČ  Opakování a procvičování učiva předchozích let – vyjmenovaná slova, skladba

UČ – s.4, 5

čtení Poezie – sloka, verš, rým

ČÍTANKA – s.3

ČTENÁŘSKÉ DÍLNY – v pátek si nezapomeň knihu

sloh  Popis obličeje 

           UČ s.5

 
AJ     Opakování – greetings, classroom

UČ – s. 4 – 6 ,   PS – 2 – 4

 Třídění živočichů. Zpracuj referát o svém oblíbeném živočichovi. Kritéria s. 5/6. Termín odevzdání je 21. 9.

PS – s. 4, 5

UČ – s. 50

Vl Místo, kde žijeme. Nad mapou ČR.

PS – s. 3 – 5

Vítám v páté třídě a přeji hodně sil, trpělivosti, radosti a pohody!

Vybíráme 120,- na preventivní stmelovací program Dokaž si, dokaž to!

21.6. – 25.6.  2021

M   OPAKOVÁNÍ, PROCVIČOVÁNÍ

PO:       PS – výběr ze stran 27 – 47     D.Ú. PS s.26, vše kromě cv.6 ( do pátku)

ÚT:       PS – výběr ze stran 27 – 47

ST:       PS – výběr ze stran 27 – 47

ČT:       PS – výběr ze stran 27 – 47

PÁ:       PS – výběr ze stran 27 – 47

 OPAKOVÁNÍ A PROCVIČOVÁNÍ

PO : prac. list

ÚT: prac. list           

ČT: prac. list

PÁ: Nezapomeň si přinést knihu, kterou čteš ! 

Každý den si nos deník čtenáře.

čtení  Čti si denně svou knihu, po dočtení si udělej zápis do deníku čtenáře (stačí 1x / týden) .

 Každý den si poslechneš další kapitoly z knihy Roalda Dahla “ Jakub a obří broskev“.

Do deníku  vymysli název pro jednotlivou kapitolu a zapiš.

sloh  Prázdninový deník
AJ WHAT´S HAPPENED?  9.lekce

PO : UČ s.64, PS s.79

ST : UČ s.65, PS s.80,81

PÁ : UČ s.66, PS s.82,83

hotter than   /   větší horko než

wetter than   /  větší mokro než

colder than   / chladněji než

lovely   /   nádherný

I am wearing…   / Mám právě na sobě…

He (she) is wearing…   /   On(ona) má právě na sobě…

Are you wearing….?    /    Máš na sobě ….?

Opakuj si:

It is raining.  /   Prší.

cold   / chladno

hot   /   horko

sunny   / slunečno

windy   / větrno

cloudy   /   zataženo

foggy   /   mlhavo

What´s the weather like today?   /   Jaké je dnes počasí?

Slovíčka, co už máš:

he works   /   on pracuje

she doesn´t work   /   ona nepracuje

he wears   /   on nosí (oblečení)

she doesn´t wear  /    ona nenosí (oblečení)

a postman   /   listonoš(listonoška)

a clown   /   klaun

a music teacher   /   učitel(ka) hudby

Earth   /   Země

sun   /   slunce

moon  /   měsíc

star  /   hvězda

planet   /   planeta

night  /    noc

almost   /   téměř

usually   /   obvykle

today  /      dnes

yesterday   /   včera

tomorrow   /   zítra

get up   /   vstávat

late   /   pozdě

quater past ( seven)   / čtvrt na osm

quater to ( seven)   /   třičtvrtě na sedm

upside down   /   vzhůru nohama

a baker   /   pekař, pekařka

a nurse   /   zdravotní sestra

a mechanic  / mechanik

a firefighter   / hasič

a teacher  /   učitel, učitelka

I use    /   používám

 

 

Bezpečně na cestách.

PS s. 44…

Vl Marie Terezie, Josef II.

PS s. 46…

Těš se na chvíle s Tvou knihou. 🙂

24.6. ve čtvrtek Projektový den (VV) , PS  z M si ale dones.

Úkoly:

V pondělí dones všechny učebnice pečlivě připravené k odevzdání

M – PS s.26, kromě cv.6 (do pátku)

14.6. – 18.6.  2021

M   GEOMETRICKÉ KONSTRUKCE

PO:       Závěrečná písemka      D.Ú. PS s.25 ( do pátku)

ÚT:      UČ s.90- 92

ST:      UČ s.90- 92

ČT:      UČ s.90- 92

PÁ:      UČ s.90- 92

 OPAKOVÁNÍ A PROCVIČOVÁNÍ

PO : s.60

ÚT: s.61            

ČT: pracovní listy k procvičování učiva

PÁ: Nezapomeň si přinést knihu, kterou čteš ! 

čtení  Čti si denně svou knihu, po dočtení si udělej zápis do deníku čtenáře (stačí 1x / týden) .

  Ve středu  a ve čtvrtek si poslechneš další kapitoly z knihy Roalda Dahla “ Jakub a obří broskev“.

Do deníku  vymysli název pro tuto kapitolu a zapiš.

sloh  Hrátky se slovy
AJ WHAT´S THE WEATHER LIKE? / Jaké je počasí?   8.lekce

PO : UČ s.63

ST : PS s.74

PÁ : Procvičování, opakování, test na lekci 8

hotter than   /   větší horko než

wetter than   /  větší mokro než

colder than   / chladněji než

lovely   /   nádherný

I am wearing…   / Mám právě na sobě…

He (she) is wearing…   /   On(ona) má právě na sobě…

Are you wearing….?    /    Máš na sobě ….?

Opakuj si:

It is raining.  /   Prší.

cold   / chladno

hot   /   horko

sunny   / slunečno

windy   / větrno

cloudy   /   zataženo

foggy   /   mlhavo

What´s the weather like today?   /   Jaké je dnes počasí?

Slovíčka, co už máš:

he works   /   on pracuje

she doesn´t work   /   ona nepracuje

he wears   /   on nosí (oblečení)

she doesn´t wear  /    ona nenosí (oblečení)

a postman   /   listonoš(listonoška)

a clown   /   klaun

a music teacher   /   učitel(ka) hudby

Earth   /   Země

sun   /   slunce

moon  /   měsíc

star  /   hvězda

planet   /   planeta

night  /    noc

almost   /   téměř

usually   /   obvykle

today  /      dnes

yesterday   /   včera

tomorrow   /   zítra

get up   /   vstávat

late   /   pozdě

quater past ( seven)   / čtvrt na osm

quater to ( seven)   /   třičtvrtě na sedm

upside down   /   vzhůru nohama

a baker   /   pekař, pekařka

a nurse   /   zdravotní sestra

a mechanic  / mechanik

a firefighter   / hasič

a teacher  /   učitel, učitelka

I use    /   používám

 

 

Ochrana přírody. Opakování přírodních společenstev.

PS s. 42, 43

Vl Doba temna, Jan Amos Komenský.

PS s. 45

Těš se na chvíle s Tvou knihou. 🙂

Úkoly:

14.6. FOCENÍ 🙂

14.6. Závěrečná písemka z M

M – PS s.25 (do pátku)

 

 

7.6. – 11.6.  2021

M   ROVNICE III

PO:       UČ s.85 – 87       D.Ú. PS s.24 ( do pátku)

ÚT:      UČ s.85 – 87

ST:       UČ s.85 – 87

ČT:       UČ s.85 – 87

PÁ:       UČ s. 85 – 87

 OPAKOVÁNÍ A PROCVIČOVÁNÍ

PO : Závěrečná písemná práce

ÚT: s.61            

ČT: s. 61

PÁ: Nezapomeň si přinést knihu, kterou čteš ! 

čtení  Čti si denně svou knihu, po dočtení si udělej zápis do deníku čtenáře (stačí 1x / týden) .

  V úterý a v pátek si poslechneš další kapitoly z knihy Roalda Dahla “ Jakub a obří broskev“.

Do deníku  vymysli název pro tuto kapitolu a zapiš.

sloh  Hrátky se slovy
AJ WHAT´S THE WEATHER LIKE? / Jaké je počasí?   8.lekce

PO : UČ s.58, PS s.72,73

ST : UČ s.59, PS s.74

PÁ : UČ s.60, PS s.75

V pátek si prohlédnu vaše slovníčky. Doplň si, co ti chybí. 🙂

Do slovníčku si připiš:

hotter than   /   větší horko než

wetter than   /  větší mokro než

colder than   / chladněji než

lovely   /   nádherný

I am wearing…   / Mám právě na sobě…

He (she) is wearing…   /   On(ona) má právě na sobě…

Are you wearing….?    /    Máš na sobě ….?

Opakuj si:

It is raining.  /   Prší.

cold   / chladno

hot   /   horko

sunny   / slunečno

windy   / větrno

cloudy   /   zataženo

foggy   /   mlhavo

What´s the weather like today?   /   Jaké je dnes počasí?

Slovíčka, co už máš:

he works   /   on pracuje

she doesn´t work   /   ona nepracuje

he wears   /   on nosí (oblečení)

she doesn´t wear  /    ona nenosí (oblečení)

a postman   /   listonoš(listonoška)

a clown   /   klaun

a music teacher   /   učitel(ka) hudby

Earth   /   Země

sun   /   slunce

moon  /   měsíc

star  /   hvězda

planet   /   planeta

night  /    noc

almost   /   téměř

usually   /   obvykle

today  /      dnes

yesterday   /   včera

tomorrow   /   zítra

get up   /   vstávat

late   /   pozdě

quater past ( seven)   / čtvrt na osm

quater to ( seven)   /   třičtvrtě na sedm

upside down   /   vzhůru nohama

a baker   /   pekař, pekařka

a nurse   /   zdravotní sestra

a mechanic  / mechanik

a firefighter   / hasič

a teacher  /   učitel, učitelka

I use    /   používám

 

 

Ochrana přírody. Opakování přírodních společenstev.

PS s. 42, 43

Vl Doba temna, Jan Amos Komenský.

PS s. 45

Těš se na chvíle s Tvou knihou. 🙂

Úkoly:

M – PS s.24 (do pátku)

AJ – Dej si do pořádku slovníček. V pátek se na něj podívám,. 🙂

Připravuj se na závěrečnou písemnou práci z M( písemné sčítání, odčítání, násobení, dělení; zlomky, rovnice, šipkové grafy, rýsování čtyřúhelníků a jejich S, o). Termín písemky 14.6.

31.5. – 4.6.  2021

M   CELÁ ČÍSLA

PO:       UČ s.81        D.Ú. PS s.20 ( do pátku)

ÚT:       Den dětí 🙂

ST:        UČ s.82

ČT:        UČ s.83

PÁ:        UČ s. 83

 NAUKA U O SLOVECH

PO : s.61

ÚT: Den dětí 🙂               

ČT:  s. 59

PÁ: Nezapomeň si přinést knihu, kterou čteš ! Taky čtenářský deník k nahlédnutí ( kdo donesl minulý týden, toho se to netýká)

čtení  Čti si denně svou knihu, po dočtení si udělej zápis do deníku čtenáře (stačí 1x / týden) .

  V úterý a v pátek si poslechneš 25. a 26. kapitolu z knihy Roalda Dahla “ Jakub a obří broskev“.

Do deníku k číslu kapitoly (25,26) vymysli název pro tuto kapitolu a zapiš.

sloh Vyplňování formuláře (UČ s.59)
AJ PEOPLE AT WORK / Lidé v práci  7.lekce

PO : oprava testu lekce 7 ( jen někteří žáci)

ST : UČ s.56, PS s.67,69

PÁ : UČ s.57, PS s.70,71

Opakuj si hodiny – budeš  je potřebovat.

Do slovníčku si připiš:

It is raining.  /   Prší.

cold   / chladno

hot   /   horko

sunny   / slunečno

windy   / větrno

cloudy   /   zataženo

foggy   /   mlhavo

What´s the weather like today?   /   Jaké je dnes počasí?

Slovíčka, co už máš:

he works   /   on pracuje

she doesn´t work   /   ona nepracuje

he wears   /   on nosí (oblečení)

she doesn´t wear  /    ona nenosí (oblečení)

a postman   /   listonoš(listonoška)

a clown   /   klaun

a music teacher   /   učitel(ka) hudby

Earth   /   Země

sun   /   slunce

moon  /   měsíc

star  /   hvězda

planet   /   planeta

night  /    noc

almost   /   téměř

usually   /   obvykle

today  /      dnes

yesterday   /   včera

tomorrow   /   zítra

get up   /   vstávat

late   /   pozdě

quater past ( seven)   / čtvrt na osm

quater to ( seven)   /   třičtvtě na sedm

upside down   /   vzhůru nohama

a baker   /   pekař, pekařka

a nurse   /   zdravotní sestra

a mechanic  / mechanik

a firefighter   / hasič

a teacher  /   učitel, učitelka

I use    /   používám

 

 

Přírodní společenstva –  Pole

PS s. 40, 41 s. 36-42

Vl Habsburkové na českém trůnu – Rudolf II. Bitva na Bílé hoře, Třicetiletá válka.

PS s. 44, 45  s. 46-49

Těš se na chvíle s Tvou knihou. 🙂

Pozor! V úterý slavíme DEN DĚTÍ! 🙂

Úkoly:

M – PS s.20 (do pátku)

JČ – UČ 60/11 ( do pátku)

Připravuj se na závěrečnou písemnou práci z JČ ( UČ s.63). Termín písemky 7.6.

17.5. – 21.5.  2021

M   DĚLITELNOST, RÝSOVÁNÍ PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU

PO:       UČ  s.73               D.Ú. PS s.15 – odevzdání v pátek

ÚT:       UČ s.73

ST:        UČ s.74

ČT:        UČ s.74

PÁ:        UČ s. 75

 VĚTA, SOUVĚTÍ

PO : 57/1

ÚT: s.58                 

ST:  s.58

ČT:  s.58

PÁ: Nezapomeň si přinést knihu, kterou čteš.

čtení  Čti si denně svou knihu, po dočtení si udělej zápis do deníku čtenáře (stačí 1x / týden) .

  V úterý a v pátek si poslechneš 21. a 22. kapitolu z knihy Roalda Dahla “ Jakub a obří broskev“.

Do deníku k číslu kapitoly (21,22) vymysli název pro tuto kapitolu a zapiš.

sloh Diskuse – klady a zápory distanční a prezenční výuky . Dones si své poznámky.
AJ PEOPLE AT WORK / Lidé v práci  7.lekce

  1. hodina: UČ s.50, PS s.62,63
  2. hodina: UČ s.51, PS s.64
  3. hodina: UČ s.52, PS s.65

Opakuj si hodiny – budeš  je potřebovat.

Do slovníčku si připiš 13 nových slovíček :

he works   /   on pracuje

she doesn´t work   /   ona nepracuje

he wears   /   on nosí (oblečení)

she doesn´t wear   /    ona nenosí (oblečení)

a postman   /   listonoš(listonoška)

a clown   /   klaun

a music teacher   /   učitel(ka) hudby

Earth   /   Země

sun   /   slunce

moon  /   měsíc

star   /   hvězda

planet   /   planeta

night   /    noc

almost   /   téměř

usually   /   obvykle

today  /      dnes

yesterday   /   včera

tomorrow   /   zítra

get up   /   vstávat

late   /   pozdě

quater past ( seven)   / čtvrt na osm

quater to ( seven)   /   třičtvtě na sedm

upside down   /   vzhůru nohama

a baker   /   pekař, pekařka

a nurse   /   zdravotní sestra

a mechanic  / mechanik

a firefighter   / hasič

a teacher  /   učitel, učitelka

I use    /   používám

 

 

Přírodní společenstva – Rybník a život u vody, Louka

PS s. 37, 38 s. 64-68,  s. 44-47

Nezapomeň vyřešit cvičení v PS (s. 34/1, 3, 4  a 35/8). Dostaneš za ně známku.

Vl Jan Hus a husitské války, Boj o českou korunu a nástup Habsburků

PS s. 43, 44

Těš se na chvíle s Tvou knihou. 🙂

Úkoly:

M – PS s.15 (do pátku)

JČ – Tvé poznámky ohledně distanční a prezenční výuky ( na čtvrtek)

VV – mapa ( jen ten, kdo ještě neodevzdal 🙂 )

PČ – na středu si přines malou zavařovací sklenici, klubíčko motouzu či provázku, NŮŽKY.

26.4. – 30.4. 2021

M  VZTAHY MEZI ČÍSLY, souřadnice

PO: UČ 62/9,10             

ÚT: UČ   s.63/17    s.62/11

ST: D.Ú.  PS s.11

ČT: UČ s.36/13,15

PÁ: Dokončuj úkol a v pondělí 3.5. přines do školy ke kontrole.

 VZORY PODSTATNÝCH JMEN – opakování

PO : 51/3 c)                  D.Ú. 51/3 a) b)

ÚT: UČ  52/8                        

ST:  D.Ú.  52/9

ČT: Připrav si představení knihy, kterou čteš. Zaměř se na podrobnější představení postavy z Tvé knihy. Její popis vlastnosti, co máte společného, v čem se naopak lišíte.

PÁ: Dodělej si úkoly tohoto týdne a v pondělí 3.5. dones do školy ke kontrole.

čtení  Čti si denně svou knihu, po dočtení si udělej zápis do deníku čtenáře (stačí 1x / týden) .

  V úterý a v pátek si poslechneš 14. a 15. kapitolu z knihy Roalda Dahla “ Jakub a obří broskev“.

Do deníku k číslu kapitoly (14,15) vymysli název pro tuto kapitolu a zapiš.

sloh Na volný list papíru : Distanční výuka (pro  x   proti)   Prezenční výuka ( pro  x    proti)
AJ JUST FOR FAN! Jen tak pro legraci! 6.lekce

PO: Pracuj na projektu MY BOOK ( inspirace v uč. na s.44 a v p.s. na s.55). Zpracuj na výkres nebo volný list papíru. 

ST: 1.blok: Čtení 54/2, UČ s.46. PS s.56

2.blok: UČ s. 47, PS s.57/1, s.58

PÁ: Dokončuj projekt MY BOOK. V pondělí 3.5. přines do školy.

 

Do slovníčku si připiš 9 potřebných slůvek (PS s.91):

author

blurb

back cover

title

publisher

price

cartoon

comedy show

game show

Opakuj si:

I like  /   rád

I really like   /   opravdu rád

I don´t like   / nerad

I love   / miluji

swimming  /   plavání

running   / běhání

playing ( football)   / hraní (fotbalu)

dancing   /   tancování

watching TV /    sledování televize

shopping   / nakupování

skateboarding   / ježdění na skateboardu

Sunday   /   neděle

Monday   /   pondělí

Tuesday   /   úterý

Wednesday   / středa

Thursday   / čtvrtek

Friday   /  pátek

Saturday   / sobota

 

+

Vl

online blok v pátek 8.00 – 9.30 – celá třída

Př – Člověk ve společnosti                                                   PS s. 33

V pátek budeš psát online test na vnitřní stavbu člověka. Připomínám cvičení k naučení, bude z nich vytvořen test: s. 31/1, s. 32/4, 7.

Vl – Nástup Lucemburků na český trůn – Karel IV      PS s. 40, 41

Do tvého školního emailu (.zskrmelin) ti posílám opravený test z Přemyslovců. Pokud nejsi se svým výsledkem spokojen(a), máš možnost si v pondělí 3. května napsat opravu.

  • Těš se na chvíle s Tvou knihou. 🙂
  • Tento týden máš tyto úkoly:
  •  AJ – projekt MY BOOK
  • M – PS s.11

    JČ – UČ s.51 /3 a) b),      Distanční a prezenční výuka ( pro   x    proti)

    Tyto úkoly neodesíláte, ale přinesete je v pondělí 3.5. do školy ke kontrole. 🙂

    ICT – odešli na email dignacik@seznam.cz dokument pdf. 
             (nejdříve napiš v textovém dokumentu, pak převeď (soubor, exportovat, název, kam – plocha)
             pojmenovaný Tvým jménem a příjmením + PV (vzor: Jan Nový + PV).
             Obsahem bude nadpis Přírodovědná výprava, v textu akci popište 5 – 10 větami včetně hodnocení
             (tohle bylo fajn, toto se mi nelíbilo), pod textem podpis.
             Termín  – nejpozději do pátku 30. 4. 2021.
             Těším se :-)  Pan ředitel

 

 

19.4. – 23.4. 2021

M  OPAKOVÁNÍ, SOUŘADNICE 

PO: matematické hry a soutěže

ÚT: UČ   s.60/1,2,3,4,5,6 (prověřovací písemka)

ST: UČ  s.61/1,2             D.Ú.  61/3

ČT: PS s.10

PÁ: UČ S.61/4,5

 VZORY PODSTATNÝCH JMEN – opakování

PO : jazykové hry a soutěže   Nezapomeň si přinést deník čtenáře.

ÚT: UČ  49/10                          

ST:  UČ 49/11,12,13  ( prověřovací písemka)

ČT: UČ 50/1,2      Přines si deník čtenáře ( kontrola pojmenovaných kapitol JAKUBA)

PÁ: Přines si knihu do dílny čtení

čtení  Čti si denně svou knihu, po dočtení si udělej zápis do deníku čtenáře (stačí 1x / týden) .

  V pondělí a ve čtvrtek si poslechneš 11. a 12. kapitolu z knihy Roalda Dahla “ Jakub a obří broskev“.

Do deníku k číslu kapitoly (11,12) vymysli název pro tuto kapitolu a zapiš.

sloh Nemáš úkol 🙂
AJ JUST FOR FAN! Jen tak pro legraci! 6.lekce

PO: UČ s.42   PS s. 52          D.Ú. PS s. 53/3,4

ST: UČ  s.43    PS s. 54

PÁ: UČ s.44     PS s. 55

 

Do slovníčku si připiš 9 potřebných slůvek (PS s.91):

author

blurb

back cover

title

publisher

price

cartoon

comedy show

game show

Opakuj si:

I like  /   rád

I really like   /   opravdu rád

I don´t like   / nerad

I love   / miluji

swimming  /   plavání

running   / běhání

playing ( football)   / hraní (fotbalu)

dancing   /   tancování

watching TV /    sledování televize

shopping   / nakupování

skateboarding   / ježdění na skateboardu

Sunday   /   neděle

Monday   /   pondělí

Tuesday   /   úterý

Wednesday   / středa

Thursday   / čtvrtek

Friday   /  pátek

Saturday   / sobota

 

+

Vl

online blok v pátek 8.00 – 9.30 – celá třída

Př – Člověk ve společnosti                                                   PS s. 33

V pátek budeš psát online test na vnitřní stavbu člověka. Připomínám cvičení k naučení, bude z nich vytvořen test: s. 31/1, s. 32/4, 7.

Vl – Nástup Lucemburků na český trůn – Karel IV      PS s. 40, 41

Do tvého školního emailu (.zskrmelin) ti posílám opravený test z Přemyslovců. Pokud nejsi se svým výsledkem spokojen(a), máš možnost si v pondělí 3. května napsat opravu.

  • Těš se na chvíle s Tvou knihou. 🙂
  • Tento týden máš tyto úkoly:
  • AJ – PS 53/3,4 + zapsat do slovníčku 9 nových slůvek (pondělí)
  • M – UČ 61/3 (středa)

12.4. – 16.4. 2021

M  ZLOMKY 

PO: UČ 59/18

ÚT: UČ   s.59/19,21

ST:  D.Ú.  PS s.9/7,8

ČT:  UČ   s.58/16      s.59/20

PÁ:  Odešli úkol PS s.9/7,8

 VZORY PODSTATNÝCH JMEN RODU MUŽSKÉHO

PO : s.48/7 – dokončení

ÚT: UČ  48/8,9                          

ST:  D.Ú. – tabulka vzorů podstatných jmen rodu mužského (47/4)

ČT: UČ 49/10

PÁ:  Odešli úkol – tabulku

čtení  Čti si denně svou knihu, po dočtení si udělej zápis do deníku čtenáře (stačí 1x / týden) .

  V úterý a v pátek si poslechni 9. a 10. kapitolu z nové knihy Roalda Dahla “ Jakub a obří broskev“.

Do deníku k číslu kapitoly (9,10) vymysli název pro tuto kapitolu a zapiš.

sloh Nemáš úkol 🙂
AJ JUST FOR FAN! Jen tak pro legraci! 6.lekce

1.blok: UČ s.41

2.blok: PS s.50,51

Můžeš začít pracovat v UMIMETO. 🙂

 

Do slovníčku si připiš:

I like  /   rád

I really like   /   opravdu rád

I don´t like   / nerad

I love   / miluji

swimming  /   plavání

running   / běhání

playing ( football)   / hraní (fotbalu)

dancing   /   tancování

watching TV /    sledování televize

shopping   / nakupování

skateboarding   / ježdění na skateboardu

Sunday   /   neděle

Monday   /   pondělí

Tuesday   /   úterý

Wednesday   / středa

Thursday   / čtvrtek

Friday   /  pátek

Saturday   / sobota

 

+

Vl

online blok v pátek 8.00 – 9.30 – celá třída

Př – Člověk – vnitřní stavba člověka                                   PS s. 31

V pátek budeš psát online test na vnitřní stavbu člověka. Cvičení k testu jsme si kroužkovali, ale raději připomínám: s. 31/1, s. 32/4, 7.

Vl – Nástup Lucemburků na český trůn – Karel IV      PS s. 39

Do tvého školního emailu (.zskrmelin) jsem ti poslala opravený test. Pokud ti nedopadl dobře, můžeš si ho v pondělí 3. května opravit.

  • Těš se na chvíle s Tvou knihou. 🙂
  • Tento týden mi posíláš:
  • JČ – tabulku vzorů rodu mužského
  • M – PS s. 9/7,8
  • Stále pracujete na UMIMETO. Je přidána angličtina. Můžeš začít! Máme s Katkou radost z vašich úspěchů. 

22.3. – 26.3.  2021

M  ZLOMKY

PO: UČ   s. 56/1,2

ÚT: UČ   s.56/3,4,5

ST:  D.Ú. PS 2      celá s.7

ČT:  UČ   s.55/14 ( nachystej si pravítko a zastrouhanou tužku)

PÁ:  D.Ú. dodělej s.7 a pošli do 15h.

 SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN RODU ŽENSKÉHO PODLE VZORŮ

PO :UČ  45/9

ÚT: procvičování s pomocí DUM, kvíz                              

ST:  D.Ú. viz sloh

ČT: Dílna čtení: práce s ukázkou. 

1. Uveď název knihy a autora

2. Vyber si a nacvič vzorné a poutavé čtení ukázky z Tvé knihy (dle kritérií hlasatele, délka ukázky 30 – 60 s). Zvol úryvek, který pomůže posluchačům pochopit něco důležitého o knize. Měl by souviset s celkovým smyslem knihy nebo být výjimečný tím, že dokáže vystihnout náladu a styl knihy.

Připrav si vysvětlení, proč sis vybral zrovna tento úryvek.

Těším se na literární zážitky s Vašimi knihami. 🙂

PÁ:   Pošli mi úkol Jarní úklid.

čtení  Čti si denně svou knihu, po dočtení si udělej zápis do deníku čtenáře (stačí 1x / týden) .

  V úterý a v pátek si poslechni 3. a 4. kapitolu z nové knihy Roalda Dahla “ Jakub a obří broskev“.

Do deníku k číslu kapitoly (3,4) vymysli název pro tuto kapitolu a zapiš.

sloh   JARNÍ ÚKLID 🙂

Úkol, který Tě čeká je tak trochu kombinace úkolu z PČ, JČ a M. 🙂

I když to tak venku nevypadá, ale v sobotu nám začalo jaro. S ním se pojí i jarní úklid.

Co budeš dělat ? Samozřejmě uklízet ! 🙂

  1. Rozhodni se, co v Tvém pokojíčku potřebuje uklidit. Může to být skříň s oblečením nebo s hračkami, knihovna, poličky, stůl, šuplíky…nebo snad celý pokoj ? 🙂 🙂 🙂
  2. Objekt vyfoť a do sešitu JČ si napiš, jak se cítíš PŘED úklidem. ( JČ)
  3. Zapiš si čas, kdy začínáš s úklidem a dej se do toho. ( M, PČ)
  4. Když je úklid hotový, koukni na čas a poznač si, jak dlouho jsi uklízel(a). Zápis bude v minutách a pak taky čas převeď na vteřiny.(M)
  5. Uklizený objekt znovu vyfoť a do sešitu JČ si zapiš, jak se cítíš PO. (JČ)
  6. Pošli mi fotografii PŘED, fotografii PO  , věty ze sešitu: Jak se cítím PŘED a jak se cítím PO a čas (v minutách a vteřinách) jak dlouho jsi uklízel(a).
AJ 5. LEKCE – IN THE TOWN

1.blok: UČ 39

2.blok: příprava na test v PS na s.48

D.Ú. : PS 48   – vyplň test a pošli

Opakuji si slůvka a vazby:

turn left                                         zahni doleva

turn right                                      zahni doprava

go straight on past the…            jdi rovně kolem….

How do I get to…?                      Jak se dostanu…?

Opakuji si slůvka, budeš je potřebovat:

station /

supermarket/

toy shop/

cinema/

school/

library/

church/

restaurant/

+

Vl

online blok v pátek 8.00 – 9.30 – celá třída

Př – Neživá příroda – opakujeme                                           PS s. 26 – 29

Vyřeš únikovku:

https://docs.google.com/presentation/d/e/2PACX-1vScDIVj_JfL23FeBFrPHv0fa7qu2Hk4XtBhSPODCPPMwnPaHHukU0rf4A2btPC9wlMeTQdjcU3UpZrh/pub?start=true&loop=false&delayms=3000

Vl – Příchod Slovanů – pověsti, Velká Morava                   PS s. 37

 

  • Těš se na chvíle s Tvou knihou. 🙂
  • Tento týden mi posíláš:
  • Úkol z JČ, PČ, M s názvem Jarní úklid ( 2 fotky, 2 věty, 1 čas)
  • Úkol z M : PS s.7
  • Úkoly zasílej včas – do pátku do 15h.
  • Začátky hodin jsou stejné, jen končíme o 5 minut později než dříve. 
  • 7:55 – 8:35 , 8:40 – 9:20 , 9:40 – 10:20 , 10: 25 – 11:05
  • Stále pracujete na UMIMETO. Máme s Katkou radost z vašich úspěchů. 

15.3. – 19.3.  2021

M  PRÁCE S DATY

PO: UČ   s. 52/1

ÚT:  PS 2  s. 5/3    

ST:  D.Ú. PS 2      celá s.4

ČT:  UČ   s.52/3   s.54/8

PÁ:  D.Ú. „Rozlouskni oříšek“ v UČ s.55/18, pošli řešení společně s časem, jak dlouho Ti to trvalo.

 SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN RODU ŽENSKÉHO PODLE VZORŮ

PO :UČ  44/2

ÚT:  UČ  45/6                                   

ST:   D.Ú. UČ 44/3    1. Na volný list papíru si opiš tabulku vzorů  : uč – 44/3  Vypracuj ji barevně, přehledně, poutavě. Můžeš přidat  i ilustraci.

2. Vymysli souvětí, ve kterém se vyskytnou všechny čtyři vzory rodu ženského a pošli.

ČT:  Práce s informacemi – Roald Dahl

PÁ:   Pošli mi úkol z učebnice 44/3

čtení  Čti si denně svou knihu, po dočtení si udělej zápis do deníku čtenáře (stačí 1x / týden) .

  V pátek si poslechni 2.kapitolu z nové knihy Roalda Dahla “ Jakub a obří broskev“.

Do deníku k číslu kapitoly (2) vymysli název pro tuto kapitolu a zapiš.

sloh   Zapiš si do deníku čtenáře název knihy JAKUB A OBŘÍ BROSKEV

napsal : Roald Dahl

1. kapitola : vymyšlený název pro tuto kapitolu ( 12.3. jsem zaslala poslech)

2. kapitola: název pro tuto kapitolu

Takto budeš pokračovat každý týden. Až do konce knihy. Má 39 kapitol 🙂 !

AJ 5. LEKCE – IN THE TOWN

1.blok: UČ 37

2.blok: PS 46/1

D.Ú. : PS 46/2   – pošli

 

Opakuji si slůvka a vazby:

turn left                                         zahni doleva

turn right                                      zahni doprava

go straight on past the…            jdi rovně kolem….

How do I get to…?                      Jak se dostanu…?

Opakuji si slůvka, budeš je potřebovat:

station /

supermarket/

toy shop/

cinema/

school/

library/

church/

restaurant/

+

Vl

online blok v pátek 8.00 – 9.30 – celá třída

Př – Neživá příroda – PŮDA                                            PS s. 29

Nejpozději v pátek zašlu na tvůj školní email zápisy (voda, vzduch, horniny a minerály). Vytiskni je a vlep do sešitu.

Vl – Příchod Slovanů                                                        PS s. 36

Budeš psát test na probrané učivo. Prostuduj PS s. 34/1, 2 a PS s. 35/1, 2.

  • Těš se na chvíle s Tvou knihou. 🙂
  • Tento týden mi posíláš:
  • Úkol z JČ : UČ 44/3 + souvětí, ve kterém se vyskytují všechny čtyři vzory rodu ženského
  • Úkol z M : PS2  s.4 celá  + UČ s.55/18
  • Úkol z AJ: PS 46/2
  • Úkoly zasílej do pátku do 15 h. Děkuji. 🙂
  • ! Pozor ! Hodiny se nám prodlužují o 5 minut! Začátky jsou stejné, jen končíme o 5 minut později než dříve. 
  • 7:55 – 8:35 , 8:40 – 9:20 , 9:40 – 10:20 , 10: 25 – 11:05
  • Stále pracujete na UMIMETO. Máme s Katkou radost z vašich úspěchů. 

8.3. – 12.3.  2021

M  GEOMETRIE

PO: UČ    49/5   Pohledej doma kostky; postačí i kostky z lega.

ÚT:  UČ 51/16,17       

ST:  D.Ú. PS  celá 34

ČT:  UČ   51/18

PÁ:  D.Ú. PS dodělej stranu 34 a pošli

 SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN RODU STŘEDNÍHO PODLE VZORŮ

PO :UČ  41/8

ÚT:  UČ  41/7,6                                     

ST:   D.Ú. UČ 42/14

ČT:  UČ 42/12

PÁ:   Pošli mi úkol z učebnice 42/14

čtení  Čti si denně svou knihu, po dočtení si udělej zápis do deníku čtenáře (stačí 1x / týden) .

  V úterý si poslechni 1.kapitolu z nové knihy Roalda Dahla “ Jakub a obří broskev“

sloh   Vyrob přání pro maminku k MDŽ. 🙂 Mezinárodní den žen slavíme 8.března
AJ 5. LEKCE – IN THE TOWN

1.blok: UČ 36

2.blok: PS 45

Připiš si do slovníčku nová slůvka a vazby:

turn left                                         zahni doleva

turn right                                      zahni doprava

go straight on past the…            jdi rovně kolem….

How do I get to…?                      Jak se dostanu…?

Opakuji si slůvka, budeš je potřebovat:

station /

supermarket/

toy shop/

cinema/

school/

library/

church/

restaurant/

+

Vl

online blok v pátek 8.00 – 9.30 – celá třída

Př – Neživá příroda – NEROSTY A HORNINY         PS s. 27

Vl – Keltové a Germáni na našem území                   PS s. 34

  • Těš se na chvíle s Tvou knihou. 🙂
  • Tento týden mi posíláš:
  • Úkol z JČ : UČ 42/14
  • Úkol z M : PS 34
  • ! Pozor ! Hodiny se nám prodlužují o 5 minut! Začátky jsou stejné, jen končíme o 5 minut později než dříve. 
  • 7:55 – 8:35 , 8:40 – 9:20 , 9:40 – 10:20 , 10: 25 – 11:05
  • Stále pracujete na UMIMETO. Máme s Katkou radost z vašich úspěchů. 

22.2.- 26.2. 2021

M   GEOMETRIE

PO: UČ    48/1  49/9

ÚT:  PS    33/1,2          

ST:  D.Ú. PS  celá 32

ČT:  UČ   50/12

PÁ:  D.Ú. PS dodělej stranu 32

 SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN RODU STŘEDNÍHO PODLE VZORŮ

PO :UČ  40/3

ÚT:  UČ  40/4,5                                       

ST:   D.Ú. 1.Na volný list papíru si opiš tabulku vzorů  : uč – 40/4. Vypracuj ji barevně, přehledně, poutavě. Můžeš přidat  i ilustraci.

   2. Vymysli a napiš krátký příběh, ve kterém by se vyskytovala slova město, moře, kuře, stavení. 

ČT:  Dílna čtení – připrav si podle daných kritérií prezentaci o své knize, kterou momentálně čteš. Opět se vzájemně informujeme, inspirujeme, obohatíme.

PÁ:   Pošli mi tabulku a příběh.

čtení  Čti si denně svou knihu, po dočtení si udělej zápis do deníku čtenáře (stačí 1x / týden) .

  V úterý si poslechni poslední „počteníčko“ z knihy “ Proč padají hvězdy“.

sloh   Vymysli a napiš krátký příběh, ve kterém by s vyskytovala slova město, moře, kuře, stavení.
AJ 5. LEKCE – IN THE TOWN

1.blok: UČ 35

2.blok: PS 44

Opakuji si slůvka:

bus

bike

van

fire engine

motorbike

ferry

rickshaw

rollercoaster

ticket

underground train

taxi

+

Vl

online blok v pátek 8.00 – 9.30 – celá třída

Př – Neživá příroda – VZDUCH                  PS s. 27

Vl – O době lovců mamutů                           PS s. 34

DÚ: Stále někteří neodevzdali! Do 19. února vyplň podle školního atlasu s. 26 v PS. Vyber si jedno z uvedených měst a napiš o něm mini referát. Referát a s. 26 pošli na můj email marcela.vlckova@zskrmelin.cz

Kritéria hodnocení:

  • Správně a čitelně vyplněna s. 26 v PS.
  • Mini referát o libovolném městě ze s. 26 obsahující:
    • název města
    • počet obyvatel
    • název kraje, ve kterém se nachází
    • název historické země, ve které se nachází (Čechy, Morava, Slezsko)
    • zajímavost
    • Piš na bílý papír, psacím písmem s minimem chyb.

 

  • Těš se na chvíle s Tvou knihou. 🙂
  • Tento týden mi posíláš:
  • Tabulku vzorů
  • Příběh MĚSTO,MOŘE,KUŘE,STAVENÍ
  • Stále pracujete na UMIMETO. Máme s Katkou radost z vašich úspěchů. 

15.2.- 19.2. 2021

M   ROVNICE

PO: UČ    46/11,12,13

ÚT:  UČ    47/ 16 (17)             

ST:  D.Ú. PS  celá 31

ČT:  UČ    46/15

PÁ:  D.Ú. PS dodělej stranu 31

 PRÁCE SE TEXTEM, PODSTATANÁ JMÉNA

PO :UČ  37/2

ÚT:  UČ  36/3,4 , 8                                        

ST:   D.Ú. VTIP 🙂  : Vyhledej nebo si vzpomeň na dobrý vtip ( sprosté vtipy a vtipy s vulgárními výrazy vynech 🙂 ) – 1. Vzorně ho napiš na list papíru, můžeš ho i ilustrovat (nepiš hůlkovým písmem). Používej správné psaní přímé řeči. 2. Nauč se ho poutavě prezentovat ( ve čtvrtek bude vtipná hodina). 3. Připrav si případné vysvětlení, kdyby vtipu někdo nerozuměl). Napsaný vtip mi pošli.

ČT:   Prezentace vtipů 🙂

PÁ:   🙂

čtení  Čti si denně svou knihu, po dočtení si udělej zápis do deníku čtenáře (stačí 1x / týden) .

  V úterý si poslechni „počteníčko“.

sloh   VTIP 🙂  : Vyhledej nebo si vzpomeň na dobrý vtip ( sprosté vtipy a vtipy s vulgárními výrazy vynech 🙂 ) – 1. Vzorně ho napiš na list papíru, můžeš ho i ilustrovat (nepiš hůlkovým písmem) Používej správné psaní přímé řeči. 2. Nauč se ho poutavě prezentovat ( ve čtvrtek bude vtipná hodina). 3. Připrav si případné vysvětlení, kdyby vtipu někdo nerozuměl). Napsaný vtip mi pošli.
AJ 5. LEKCE – IN THE TOWN

1.blok: UČ 43

2.blok: PS 42,43

D.Ú. PS 41, připiš si další slůvka (ps 90,91):

bus

bike

van

fire engine

motorbike

ferry

rickshaw

rollercoaster

ticket

underground train

taxi

+

Vl

online blok v pátek 8.00 – 9.30 – celá třída

Př – Neživá příroda – VODA                        PS s. 26

Vl – Měření dějinného času                        PS s. 32, 33

DÚ: Do 19. února vyplň podle školního atlasu s. 26 v PS. Vyber si jedno z uvedených měst a napiš o něm mini referát. Referát a s. 26 pošli na můj email marcela.vlckova@zskrmelin.cz

Kritéria hodnocení:

  • Správně a čitelně vyplněna s. 26 v PS.
  • Mini referát o libovolném městě ze s. 26 obsahující:
    • název města
    • počet obyvatel
    • název kraje, ve kterém se nachází
    • název historické země, ve které se nachází (Čechy, Morava, Slezsko)
    • zajímavost
    • Piš na bílý papír, psacím písmem s minimem chyb.

 

  • Těš se na chvíle s Tvou knihou. 🙂
  • Tento týden mi posíláš:
  • Vtip 🙂
  • Stále pracujete na UMIMETO. Máme s Katkou radost z vašich úspěchů. 

8.2.- 12.2. 2021

M PO:  ROVNICE

UČ    44/1,2,3

ÚT:  UČ    45/ 5,6,7                

ST:  D.Ú. PS  29/9,10,11

ČT:  UČ    44/4

PÁ:  D.Ú. PS 30/1,2.3,4        5 – splň úkol a popros někoho, aby Tě vyfotil. Fotku mi pošli.

 PO: SLOVNÍ DRUHY; SOUVĚTÍ  

UČ  35/10

ÚT:  UČ  35/12,13                                         

ST:   D.Ú. Napiš dopis – email spolužákovi (spolužačce), v příloze mu pošli obrázek.                        Podrobnosti úkolu najdeš v neděli ve svém emailu. 🙂 

ČT:   PS 37/1

PÁ:   🙂 Těš se z dopisu od spolužáka. Můžeš mu odepsat. 🙂

čtení  Čti si denně svou knihu, po dočtení si udělej zápis do deníku čtenáře (stačí 1x / týden) Poslechni si v úterý další „počteníčko“ tentokrát o marionetě. Zjisti si, co to marioneta je.
sloh  Napiš dopis – email spolužákovi (spolužačce), v příloze mu pošli obrázek.                        Podrobnosti úkolu najdeš v neděli ve svém emailu. 🙂 
AJ Abys porozuměl(a) přidej (připiš) si tato slůvka. Jejich český překlad najdeš v PS na s.90,91 (ten si taky napiš 🙂 ):

station /

supermarket/

toy shop/

cinema/

school/ 

library/

church/ 

restaurant/

There are/

There is /      tam je

Připiš si:

Can I have a….?          /          Mohu dostat ……….?         v obchodě

Wait a minute…         /          Počkej chvilku, moment……

How much?                 /           Kolik ( to stojí)?

Opakuji si:

kangaroo

chicken

tortoise

swan

dolphins

badger

seal

hedgehog

bat

Opakuj si :

fat / tlustý

fatter/ tlustší

short / krátký

shorter/ kratší

small / malý

smaller / menší

strong / silný

stronger / silnější

tall / vysoký

taller / vyšší

thin / hubený

thinner / hubenější

Slovíčka minulého týdne si opakuj:

beautiful / krásný

clever/ chytrý

dangerous/ nebezpečný 

fast/ rychlý

friendly/přátelský

funny/legrační

slow/pomalý

between/mezi-uprostřed

next to/vedle

Excuse me!/ Promiňte

Slovíčka, co už máme – známe 🙂 :

I like/ mám rád(a), I don´t like/ nemám ráda, he likes/ on má rád, she likes/ ona má ráda, he doesn´t like/on nemá rád, she doesn´t like/ ona nemá ráda, always/vždy, any/žádný, some/nějaký, sometimes/někdy, never/nikdy, breakfast/snídaně, lunch/oběd, dinner/večeře, Sorry/omlouvám se.

auntie / tetička,  uncle/strýček,  cousin/bratranec,sestřenka ,  grandma/babička, grandpa/dědeček, twins/dvojčata, sister/sestra, brother/bratr, her/její, his/jeho, their/jejich, little/malý, live/žít, present/dárek, anniversary/výročí

ten/deset, twenty/dvacet, thirty/třicet, forty/čtyřicet, fifty/padesát, sixty/šedesát, seventy/sedmdesát, eighty/osmdesát, ninety/devadesát, a hundred/sto, number/číslo

I have/ já mám, you have/ty máš, he has/on má, she has/ona má, it has/ono má,

young/mladý, younger/mladší, old/starý, older/starší, than/než

 

ST: 5. lekce  In the town

AJ 1.blok: UČ s.33

AJ 2.blok:  PS s. 40,4

D.Ú.   napsat si nová slovíčka

+

Vl

online blok v pátek 8.00 – 9.30 – celá třída

Př – Volně žijící zvířata                        PS s. 24, 25

Vl – Opakování zeměpisné části.      PS s. 30, 31

DÚ: Do 19. února vyplň podle školního atlasu s. 26 v PS. Vyber si jedno z uvedených měst a napiš o něm mini referát. Referát a s. 26 pošli na můj email marcela.vlckova@zskrmelin.cz

Kritéria hodnocení:

  • Správně a čitelně vyplněna s. 26 v PS.
  • Mini referát o libovolném městě ze s. 26 obsahující:
    • název města
    • počet obyvatel
    • název kraje, ve kterém se nachází
    • název historické země, ve které se nachází (Čechy, Morava, Slezsko)
    • zajímavost
    • Piš na bílý papír, psacím písmem s minimem chyb.

 

  • Těš se na chvíle s Tvou knihou. 🙂
  • Tento týden posíláš:
  • 1. Dopis – email spolužákovi (kterému a další podrobnosti najdeš na svém emailu v neděli). Dopis neposílej mně. 🙂
  • 2. Úkol z matematiky – PS 30/5 – fotka. Veselou zábavu! Ten mi pošli. 🙂
  • Stále pracujete na UMIMETO. Máme s Katkou radost z vašich úspěchů. 

1.2.- 5.2. 2021

M PO:  ŘÍMSKÁ ČÍSLA

UČ    42/ 10,11,12

ÚT:  UČ    42/ 13,14,15                    

ST:  D.Ú. PS  28- celá strana

ČT:  UČ    43/ 19,20

PÁ:  D.Ú. PS 29/8

 PO: Vyjmenovaná slova  po Z      

UČ  34/7

ÚT:  UČ  34/9                                            

ST:   D.Ú. UČ Napiš INZERÁT na volný list papíru podle návodu v učebnici 34/8  a pošli mi do pátku do 15h.

ČT:   Prezentace INZERÁTU o sobě (kritéria hlasatele)

PÁ:   pošli mi úkol

čtení  Čti si denně svou knihu, po dočtení si udělej zápis do deníku čtenáře (stačí 1x / týden) Poslechni si v úterý další „počteníčko“ tentokrát o labuti 🙂
sloh  Nacvičuj si své výstupy na středeční lekci angličtiny a čtvrteční hodinu češtiny.
AJ  Napiš dopis do ciziny o sobě (na volný list papíru). Můžeš využít nabídnutých vět:

Milý kamaráde (penfriend)!                                                                                                                   Jmenuji se…Bydlím v ……….Je mi………………. Mám…..(sestry, bratři…)                                     Moje oblíbená barva je…….Moje oblíbené zvíře je……….Moje oblíbené jídlo je………              Umím (I can) jezdit na koni :), lyžovat, hrát hry…..                                                                            Mám rád (I like) češtinu, hudebku, výtvarku, angličtinu………apod. 🙂

Best wishes ! Your penfriend ……Yvona 

ÚKOL se nauč pro středeční prezentaci a pošli mi jej do pátku do 15h. 

Připiš si:

Can I have a….?          /          Mohu dostat ……….?         v obchodě

Wait a minute…         /          Počkej chvilku, moment……

How much?                 /           Kolik ( to stojí)?

Opakuji si:

kangaroo

chicken

tortoise

swan

dolphins

badger

seal

hedgehog

bat

Opakuj si :

fat / tlustý

fatter/ tlustší

short / krátký

shorter/ kratší

small / malý

smaller / menší

strong / silný

stronger / silnější

tall / vysoký

taller / vyšší

thin / hubený

thinner / hubenější

Slovíčka minulého týdne si opakuj:

beautiful / krásný

clever/ chytrý

dangerous/ nebezpečný 

fast/ rychlý

friendly/přátelský

funny/legrační

slow/pomalý

between/mezi-uprostřed

next to/vedle

Excuse me!/ Promiňte

Slovíčka, co už máme – známe 🙂 :

I like/ mám rád(a), I don´t like/ nemám ráda, he likes/ on má rád, she likes/ ona má ráda, he doesn´t like/on nemá rád, she doesn´t like/ ona nemá ráda, always/vždy, any/žádný, some/nějaký, sometimes/někdy, never/nikdy, breakfast/snídaně, lunch/oběd, dinner/večeře, Sorry/omlouvám se.

auntie / tetička,  uncle/strýček,  cousin/bratranec,sestřenka ,  grandma/babička, grandpa/dědeček, twins/dvojčata, sister/sestra, brother/bratr, her/její, his/jeho, their/jejich, little/malý, live/žít, present/dárek, anniversary/výročí

ten/deset, twenty/dvacet, thirty/třicet, forty/čtyřicet, fifty/padesát, sixty/šedesát, seventy/sedmdesát, eighty/osmdesát, ninety/devadesát, a hundred/sto, number/číslo

I have/ já mám, you have/ty máš, he has/on má, she has/ona má, it has/ono má,

young/mladý, younger/mladší, old/starý, older/starší, than/než

 

ST: 5. lekce  In the town

AJ 1.blok: UČ s.32   PS s. 39/1,2

AJ 2.blok:  Prezentace – dopis do ciziny  „for your penfriend“

D.Ú.   Poslat ofocený dopis

+

Vl

online blok v pátek 8.00 – 9.30 – celá třída

Př – Domácí zvířata – pes               PS s. 23

Vl – Praha – hlavní město ČR        PS s. 24, 25

  • Těš se na chvíle s Tvou knihou. 🙂
  • Prosím o zaslání těchto úkolů:
  • Tentokrát prosím o zaslání dvou úkolů: 1. JČ – dopis do ciziny ( uč: 34/8)
  •                                                                                 2. AJ – Letter for your penfriend ( viz nabídka vět)
  • Vše nejpozději do pátku do 15.00.
  • Stále pracujete na UMIMETO. Máme s Katkou radost z vašich úspěchů. ČTYŘI děti, které se umístily na prvních třech místech obdrží k vysvědčení pochvalu. 🙂 🙂 :).

25.1. – 29.1.  2021

M PO:  Celá čísla

UČ    40/1,2        PS   27/2

ÚT:  UČ    41/ růžová tabulka   PS 28/5                      

ST:  D.Ú. PS  27 – celá strana

ČT:  UČ    41/8,9

PÁ:  Užívej si pololetních prázdnin 🙂

 PO: Vyjmenovaná slova  po Z      

UČ     33/3     VS 34/1

ÚT:  UČ      33/4,2                                              

ST:   D.Ú. Připravuj se na „televizní vysílání“ pořadu “ Máme rádi zvířata“.

Využij referátu o zvířeti, který jsi vypracoval do přírodovědy. Podle návodu v učebnici JČ – 33/2 si připrav text. Nacvičuj prezentaci textu pro „televizní vysílání“, aby jsi ho ve čtvrtek předvedl podle těchto kritérií:

  1. Měj správné držení těla (nehrb se, hlavu vzhůru), uvolni obličej i tělo
  2. Buď odvážný(á) a sebevědomý(á)
  3. Při mluvení nespěchej
  4. Pečlivě vyslovuj
  5. Mluv přiměřeně hlasitě
  6. Mluv stručně, srozumitelně a věcně
  7. Pracuj s pauzami a dechem
  8. Nemluv monotónně
  9. Dívej se co nejvíce před sebe
  10. Usmívej se!

ČT:   Prezentace – „televizní výstup“ o Tvém zvířeti

PÁ:    Užívej si pololetních prázdnin 🙂

čtení  Čti si denně svou knihu, po dočtení si udělej zápis do deníku čtenáře (stačí 1x / týden) Poslechni si v úterý další „počteníčko“ 🙂
sloh  Nacvičuj si své výstupy na středeční lekci angličtiny a čtvrteční hodinu češtiny.
AJ                   Využij referátu o zvířeti, který jsi vypracoval do přírodovědy. Napiš si o něm 3 věty v angličtině ( nápověda: Moje oblíbené zvíře je….Je – velikost, barva , vlastnost. Žije…..Živí se = jí ……) .Podle návodu v učebnici JČ – 33/2 si připrav anglický text. Nacvičuj prezentaci textu pro „rozhlasové vysílání“ ( znamená to, že celý text můžeš číst a nemusíš zvedat hlavu od papíru), aby jsi ho ve středu předvedl podle těchto kritérií:

  1. Měj správné držení těla (nehrb se, hlavu vzhůru), uvolni obličej i tělo
  2. Buď odvážný(á) a sebevědomý(á)
  3. Při mluvení nespěchej
  4. Pečlivě vyslovuj
  5. Mluv přiměřeně hlasitě
  6. Mluv stručně, srozumitelně a věcně
  7. Pracuj s pauzami a dechem
  8. Nemluv monotónně
  9. Usmívej se!

Opakuji si slovíčka:

kangaroo

chicken

tortoise

swan

dolphins

badger

seal

hedgehog

bat

Opakuj si :

fat / tlustý

fatter/ tlustší

short / krátký

shorter/ kratší

small / malý

smaller / menší

strong / silný

stronger / silnější

tall / vysoký

taller / vyšší

thin / hubený

thinner / hubenější

Slovíčka minulého týdne si opakuj:

beautiful / krásný

clever/ chytrý

dangerous/ nebezpečný 

fast/ rychlý

friendly/přátelský

funny/legrační

slow/pomalý

between/mezi-uprostřed

next to/vedle

Excuse me!/ Promiňte

Slovíčka, co už máme – známe 🙂 :

I like/ mám rád(a), I don´t like/ nemám ráda, he likes/ on má rád, she likes/ ona má ráda, he doesn´t like/on nemá rád, she doesn´t like/ ona nemá ráda, always/vždy, any/žádný, some/nějaký, sometimes/někdy, never/nikdy, breakfast/snídaně, lunch/oběd, dinner/večeře, Sorry/omlouvám se.

auntie / tetička,  uncle/strýček,  cousin/bratranec,sestřenka ,  grandma/babička, grandpa/dědeček, twins/dvojčata, sister/sestra, brother/bratr, her/její, his/jeho, their/jejich, little/malý, live/žít, present/dárek, anniversary/výročí

ten/deset, twenty/dvacet, thirty/třicet, forty/čtyřicet, fifty/padesát, sixty/šedesát, seventy/sedmdesát, eighty/osmdesát, ninety/devadesát, a hundred/sto, number/číslo

I have/ já mám, you have/ty máš, he has/on má, she has/ona má, it has/ono má,

young/mladý, younger/mladší, old/starý, older/starší, than/než

 

ST: 4. lekce  A day at the ZOO

AJ 1.blok: UČ s.31

AJ 2.blok:  Prezentace – „rozhlasový výstup“ o Tvém zvířeti

D.Ú.   PS S.38 – ofotit a poslat. 🙂

+

Vl

online blok v pátek 8.00 – 9.30 – celá třída

Př     

DÚ: Do konce ledna napiš referát o volně žijícím živočichovi v ČR. Referát pošli na můj email marcela.vlckova@zskrmelin.cz

Kritéria hodnocení:

  • celý název + zařazení podle PS s. 22/2
  • způsob života
  • zajímavost
  • obrázek
  • piš  na bílý papír A4 psacím písmem s minimem chyb

Vl –  Hezké pololetí prázdniny.

 

  • Těš se na chvíle s Tvou knihou. 🙂
  • Prosím o zaslání těchto úkolů:
  • AJ – s. 38
  • Nejpozději do čtvrtku do 18.00. V pátek 29.1. jsou pololetní prázdniny. 🙂
  • Vysvědčení (hodnocení bude klasické = známka) obdržíte 28.1. emailem. Až se děti vrátí do školy, dostanou ho do vlastních rukou. 
  • Stále pracujete na UMIMETO. Máme s Katkou radost z vašich úspěchů. ČTYŘI děti, které se umístily na prvních třech místech obdrží k